Jóga

A Jóga több ezer éves indiai eredetű bölcseleti rendszer, melynek hátterében a hinduista filozófia áll. A Jóga nem vallás, sokkal inkább a vallások bölcsője. A szó a szankszrit JUDZS gyökből származik, melynek jelentése: összekötni, igába vonni, egyesíteni.  Figyelmünket összpontosítva képessé tesz bennünket összekötni igaz önvalónkkal, és ezen keresztül mindenki más tiszta önvalójával is. Így találjuk meg önmagunkon és egymáson keresztül a teremtő energiákat, és kötjük össze magunk Forrásunkkal, válunk Eggyé a Teremtésben.

Az út, ahogyan mindezt véghez visszük maga az Élet. Éppen ezért a Jóga nem csak egy speciális testgyakorlatokkal egybekötött mozgáskultúra, hanem egy teljes életmód, ahogyan megtanít ezen az úton járnunk. S ennek az útnak a beteljesítésekor mintegy ajándékként találkozunk a belső béke megtapasztalásával. Megjelenik az Ahimsa (nem ártás) igénye bennünk. Csendesebbé, és kiegyensúlyozottabbá válunk.

Maguk az ászanák, avagy a testhelyzetek megteremtik annak a lehetőségét, hogy a test egészséges legyen, ahol aztán az egészséges test, szellem és lélek hármasságának harmóniája felépülhet. Beindulhat az éltető prána (energia) áramlása a testekben.  A helyes légzés, és a légzés szabályozásának elsajátítása segít e hármasság összekötésében.

A Jógának hagyományosan négy formája létezik: Djána, Bhakti, Karma és Rádzsa. A Djána Jóga a megértés útja, a Bhakti Jóga a szeretet és odaadás útja, a Karma Jóga a cselekedetek útja, míg a Rádzsa Jóga a gyakorlás és a befelé irányított tudatosság útja. E négy út csupán a módszereiben más, céljában Egy.  A Hatha Jóga a Rádzsa Jóga  nyolc lépcsőfokának a harmadik  lépcsője.  A többi út nem tartalmaz testgyakorlatokat.  A gerincjóga a Hatha Jóga egy könnyített módozata, ahol a cél a test rugalmasságát, a gerinc rugalmasságán keresztül elérni, hogy a gyakorló a Hatha Jógára fel tudjon készülni. Az első két lépcsőfokot folyamatosan tanítjuk, megközelítjük, saját magatartásunkon keresztül bemutatjuk a gyakorlók részére. A rendszeres gyakorlóknak elvonulásokon keresztül tartunk a nyolc lépcsőfokról bemutatást, gyakorlási lehetőséget.

Tehát a Jóga első hatásait a test szintjén tapasztaljuk, majd a kitartó munkánk, gyakorlásunk segítségével meg tud jelenni a szellem és a lélek szintjein is, analóg módon, egymásra épülve.

Javulni kezd az állóképességünk, a testhelyzetekben használt jógalégzés segít a keringésünk stabilizálásában, a prána áramlása akadálytalanná válik, így méregtelenítésünk is javul. Energiaháztartásunk optimalizálódik, fittebbek leszünk. Izmaink nyúlnak, mozgékonyabbá válunk. Vázizmaink megerősödnek, így testtartásunk is javul. Megszűnnek a rossz testtartás általi fájdalmaink. A zsírsejtek elégnek a gyakorlatozás alatt, a cellulitisz csökken. Beindul a test optimális önszabályozása, anyagcsere funkcióink javulnak, szabályozottá vállnak.